Ik heb eerder een model X (2018) gereden en bezit sinds 2023 het nieuwe model. Thuis kan ik opladen met 24A (3-fasen met een laadrun it van Alfen die daadwerkelijk 24A afgeeft) en dat lukte ook bij mijn model X uit 2018. Mijn nieuwe auto laadt echter thuis op met een maximum snelheid van 16A.
Ik heb de vraag al een paar keer bij Tesla neergelegd en die geven dan een antwoord als ' het kan inderdaad zo zijn dat uw vorige auto sneller oplaadde' of ' dat zal iets met de batterijconfiguratie te maken hebben, kan niet aangepast worden'
Ik vind het persoonlijk een heel vreemd verhaal dat een NIEUWE auto, dus met de nieuwste technologie aan boord, nu opeens LANGZAMER oplaadt als je dat thuis doet. (want bij supercharters gaat het 'als de brandweer' alleen kun je daar het ampexrage niet zien, maar alleen de ' kilometers per uur' snelheid.
twee vragen via dit forum;
1. wie heeft een model X van het nieuwe modeljaar die thuis wél met 24 A kan laden? (af te lezen op dashboard)
2. wie heeft dezelfde vraag gesteld bij Tesla, maar een ander, meer bevredigend antwoord gekregen?
alvast dank!
Lex van Grieken
Ik heb de vraag al een paar keer bij Tesla neergelegd en die geven dan een antwoord als ' het kan inderdaad zo zijn dat uw vorige auto sneller oplaadde' of ' dat zal iets met de batterijconfiguratie te maken hebben, kan niet aangepast worden'
Ik vind het persoonlijk een heel vreemd verhaal dat een NIEUWE auto, dus met de nieuwste technologie aan boord, nu opeens LANGZAMER oplaadt als je dat thuis doet. (want bij supercharters gaat het 'als de brandweer' alleen kun je daar het ampexrage niet zien, maar alleen de ' kilometers per uur' snelheid.
twee vragen via dit forum;
1. wie heeft een model X van het nieuwe modeljaar die thuis wél met 24 A kan laden? (af te lezen op dashboard)
2. wie heeft dezelfde vraag gesteld bij Tesla, maar een ander, meer bevredigend antwoord gekregen?
alvast dank!
Lex van Grieken